Welke plant kan je in een hoge vaas laten groeien?

Ik wil graag als decoratie binnen een plant laten groeien en een hoge vaas. Normale planten 'overleven' bij ons niet i.v.m. met katten met een graaf-fetisj. En ook vind ik een plant in een hoge vaas veel mooier.

Toch heb ik gehoord dat maar een paar planten kunnen overleven in een vrij dichte, hoge vaas. Heeft iemand een paar namen voor me? De plant moet natuurlijk ook vrij makkelijk verkrijgbaar zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
6.3K

Het beste antwoord

Tillandsia's zijn planten die weinig of geen wortels hebben, hierdoor kan je je vaasbodem vullen met een laagje mooi gekleurd grind/ steentjes.
Hier bovenop kan je de Tillandsia gewoon laten zakken, zo af en toe met een plantenspuitje de plant nat spuiten is voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tillandsia's zijn mooi! En het idee van gekleurd grind/steentjes is ook leuk.

Andere antwoorden (5)

orchideeën doen het goed, wel weinig water geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, zie bijvoorbeeld hier: http://www.ancoorchidee.nl/nl/verzorging.html
Je kan zo,n klimplant nemen(,hedera)
Die laat je langs een stokje omhoog
groeien,die planten doen het altijd.
Ze blijven in de winter zelfs buiten
groen,ze hebben bijna het eeuwige leven.
burgos
12 jaar geleden
Wat je ook kunt doen, is een hoge vaas, met daarin een gewone binnenpot. Dan kun je er ook een gewone plant in zetten. Als de vaas van bovenaf naar beneden steeds smaller wordt, en je neemt een pot die iets minder wijd is aan de bovenkant dan de vaas, blijft hij iets onder het randje van de vaas hangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Varens doen het ook goed in een hoge vaas. Je kunt de luchtvochtigheid in de vaas goed op peil houden en dat komt een varen ten goede.
Ivana
12 jaar geleden
Een gelukspalm.
Ik heb hem al jaren heeft weinig verzorging nodig.
Je kunt afhankelijk van vaas er ongeveer 3 langs elkaar zetten in diverse afmetingen.
Ze kosten ongeveer 1 euro per stuk.
Ze maken in het water de wortels aan.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik wil nog even bijvoegen dat ze meestal bij de snijbloemen te vinden zijn.
In alle maten van klein tot groot.