heb nog onrijpe vruchten aan mijn vijgstuik,moet ik deze verwijderen of maakt het niet uit?groetjes paultjeb

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Het beste antwoord

Er zijn veel soorten vijgen in ons land, die voldoende winterhard zijn, echter er zijn ook veel van deze soorten, waarvan de vijgen pas het tweede jaar rijp worden.
Ze moeten dus een winter mee maken, om volgend jaar zomer rijp te zijn.
Helaas overleven veel vruchten onze winter niet.
Staat een vijg tegen een zuidmuur aan, dan zou je de boom/ struik kunnen beschermen tegen de vorst.
Pas dan kunnen de vruchten overwinteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
correct!!
+je van mij

Andere antwoorden (2)

Ik kan niet meteen op je vraag antwoorden maar ;

Wij wonen hier in Spanje , en hebben een zeer grote vijgenboom. Nu zijn er geen bloemen noch vijgen aan. Het is er nog behoorlijk warm. Misschien kan je hier wat mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat ze lekker zitten wie weet volgend jaar rijp en anders hebben de vogels er mischien ook wat aan.