Ik heb recentelijk 2 skimmia's van 30 cm hoog gekocht en wil deze in de tuin planten. Hoeveel ruimte moet er tussen beide planten komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (3)

skimmia's groeien compact, rechtop, en langzaam.
ik zou ze dus niet te ver uit elkaar plaatsen.
Rieneke1
12 jaar geleden
30-50 cm.
de skimmia groeit langzaam maar eenmaal aangeslagen groeien ze met een paar jaar wel in elkaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
het zijn struikjes die redelijk compact groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Skimmia, kan wel een struik worden van 1 m. breed en hoog. ( na een jaar of 7)
Als je tenminste de skimmia gekocht hebt, waar nu bloemtrosjes in zitten.
Er zijn ook skimmia's waar bessen in komen, die groeien veel trager en ook daar zijn weer soorten in, die snel of heel langzaam groeien.
Omdat je een skimmia erg goed kan verplanten, kan je ze aanvankelijk best wel dichter op elkaar zetten en ze later verplanten als ze te dicht op elkaar komen te staan.
Plant ze wel in de schaduw, anders krijgen ze erg lelijk blad.