Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb eengekocht klein potje thijm gekocht in het warenhuis, mag ik die overplanten in een bloempot en dag en nacht buiten laten staan?

Is tijm in cachepot vriesbestendig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Thijm die je in de supermarkt koopt als 'levend kruidenvoorraadje' is waarschijnlijk niet winterhard. De plantjes worden onder optimale omstandigheden 'opgetrokken', hebben weinig harde takjes en overleven een nachtje vrieskou waarschijnlijk niet.

Hoe 'struikeriger' je thijmplantje er uit ziet, des te groter de kans dat hij het wel overleeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn thijm komt ook van de supermarkt en staat er al 5 jaar! wel met goed snoeien, en in de zomer geplant.
Rieneke1
12 jaar geleden
in de zomer geplant maakt het verschil; nu gaat het niet meer lukken denk ik, +

Andere antwoorden (3)

Thijm is winterhard, in de volle grond doet hij het het beste. Wil je hem in een pot kies dan een grote maat pot. Thijm groeit ook best snel dus dat kan hij wel gebruiken.
Ook als je het nit vaak gebruikt knip er dan wel regelmatig van. Gebruik dat met een touwtje of een lintje erom op de WC als luchtverfrisser, of gewoon in je woonkamer. ruikt heerlijk, en je thijm wordt er alleen maar mooier van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen enkel probleem. Zelfs met een dikke pak sneeuw dr op, blijft je thijm nog goed. Het beste is wel om hem op een plaats te planten/zetten waarbij hij nog een beetje zonlicht krijgt.
Zelfs uitgedroogde takjes, kun je nog prima in de keuken bewerken, voor recepten. Ik vries namelijk verzen kruiden in, om ze later weer te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet de thijmplant niet in een grotere pot, maar in een emmer als pot!
Dan heeft hij flink wat potgrond om zich heen en is daardoor goed winterhard.
Maak wel gaten onder in je emmer, anders kan het regenwater niet weg en wordt de grond te nat, dan kan hij wel bevriezen.
In een emmer zal de plant zich jaren lang prima kunnen ontwikkelen, zonder hem telkens in een grotere pot te hoeven zetten en hij zal beter groeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding