Wat is dit voor plant, en kan ik die nog planten of beter laten overwinteren in de pot?

Ik heb hem een tijdje geleden meegenomen van een opruimingskar in het tuincentrum en staat geen naam bij of op. Op de foto is een van de laatste bloempjes, maar toen ik hem kocht zat ie er vol mee. De plant is ca. 50 cm hoog.

Ik heb hem dus nog steeds niet in de tuin gezet. Kan ik dit nu nog doen of kan ik hem beter proberen te laten overwinteren in de pot en dan in het voorjaar planten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Planten met een rode kleur bloemen, zijn er niet zo veel.
Mogelijk heb je een niet winterharde Salvia.
Daar zijn veel nieuwe soorten in gekomen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Salvia microphylla Hot Lips komt aardig in de buurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel van deze soorten zijn niet of slecht winterhard en zijn daarom in deze tijd niet meer te koop.
Volgend jaar dan maar weer.;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
begreep je vraag verkeerd zie ik nou, je vraagt of je de plant nog uit de pot moet halen en hem planten in je tuin.
Hij zou winterhard zijn tot -10 graden
Plant hem op een droge, zonnige en beschutte plaats, liefst tegen een huis aan, gaar het echt hard vriezen, zet er dan wat coniferentakken om heen ( kerstboom)
Prik deze in de grond rondom de plant.

Andere antwoorden (1)

het lijkt mij een gaura.
prachtige plant, maar niet goed winterhard.
een zachte winter overleeft hij wel, maar strenge langdurige vorst beslist niet.
dit jaar experimenteer ik met mijn gaura; hij staat nu op een lichte plek in een onverwarmde kamer.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De laatste jaren zijn mijn Gaura's in de tuin prima overwinterd, ze lijken me winterhard tot rond de -10 graden
Wel moet de standplaats voldoende droog zijn, maar dat geldt voor de meeste gevoelige planten.