Wij zijn er in augustus, 3 weken op vakantie geweest, maar volgens mij maakt dat op Curaçao niet veel uit.
Het is daar het hele jaar warm/heet, in februari is het een paar graden "koeler" wat je mijnsinziens niet eens merkt.
Dus, volgens mij kun je daar bloembollen het hele jaar door planten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Januari t.e.m. December,een pot nat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet al te nat, want dan verrotten ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaar ook die (bloem) pot!
Om de bloembollen in een warm land toch (kunstmatige) winterkou te geven kan je ze een maand à 6 weken vóór het planten in de koelkast leggen, in een donkere plastic zak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan alleen nederlandse bollen poten die een koude periode hebben ondergaan: In de winter worden bollen gestimuleerd om knopper te vormen. Zonder een aantal maanden koelte zullen de bollen niet bloeien.

Je kan bollen kopen die dit hebben gehad, of ze zelf een paar weken in de koelkast leggen.

Daarna kan je ze planten wanneer je maar wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
elke maand ,want het is daar altijd mooi weer dus ze komen altijd op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Willen de bloembollen kunnen bloeien dan hebben ze eerst eerst perioden nodig van kou.
de themperatuur moet minstens4 tot 6 weken beneden de 10 graden zijn.
Gek genoeg is warmte juist een factor waarbij ze niet uitlopen, dus ook niet groeien.
Echter er zijn hier in Nederland bloembollen te koop die een koude behandeling al hebben gehad en deze zullen uitstekend bloeien in curacao.
Het zijn geprepareerde bollen.