Wanneer kan ik fruitboompjes verzetten?

Kan dat nu al? Ze hebben nog blad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Kleine boompjes mag je verplanten vanaf het moment dat ze hun blad kwijt zijn totdat ze in het voorjaar weer gaan uitlopen. Het beste is als ze het blad pas hebben verloren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat zou nu al kunnen, maar dan moet je wel een groot deel van het blad er af plukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom moet dat ,ze vallen er vanzelf toch wel af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bladeren verdampen nog steeds water, een fruitboom dit verzet wordt, verliest het grootste deel van zijn haarwortels en alleen met die haarwortels kan de boom vocht op nemen.
Hierdoor bestaat de kans dat de boom meer vocht verliest dan hij op kan nemen en gaat dood.
het afplukken van de meeste bladeren helpt het even wicht te herstellen.
Zelfs midden in de zomer kan je zo vruchtbomen verplanten, dat is natuurlijk niet de juiste tijd, maar ze overleven het dan wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk is duidelijk .Heb een paar jaar geleden een pruimenboom gekregen van een buurvrouw,moest er bij haar uit midden in de zomer en erg warm.Hij heeft het overleeft en dit jaar volop fruit,maar moest wel 3 keer per dag water geven en niet een klein beetje ook.Een + van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je moet eigenlijk een evenwicht terug brengen.
Als de boom 90 % van zijn haarwortels verliest, moet je ook 90 % van zijn blad er af halen.
dan is er een zeker evenwicht en is de kans dat hij het doet bijna 100 %.
Ook helpt het heel vaak dat je ook nog een deel van de takken afsnoeit, maar dat is afhankelijk van de soort boom en hoe lang hij al vast stond.
De meeste bomen kan je nu planten /verzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleine boompjes kun je nu wel verplanten maar als je de wortels een beetje moet kappen of je beschadigd ze dan ook de boom wat terug snoeien.
Maak een ruim plantgat en gooi er wat mest bij en vergeet vooral niet om op mooie droge dagen nog flink water te geven.