Hoe komt het dat bij chrysanten takjes met bloemen omknakken of gaan hangen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Antwoorden (2)

Bij de kweker worden deze planten dicht tegen elkaar aan gekweekt, waardoor ze elkaar gaan steunen.
Doordat de buitenste kleine, lagere takjes , ook minder licht krijgen, worden deze dunner en zwakker.
Komen deze planten vrij te staan in een pot, dan is de steun van de 'buren' weg' en gaan de toch al zwakkere takjes hangen.
Vind je dit storend, knip ze dan af en zet ze in een vaasje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doordat ze nu gaan bloeien,worden ze te zwaar voor sommige takken.En als ze dan ook nog wind vangen knakken en breken ze gemakkelijk.Dus in elk geval uit de wind houden.