Dakleer en strooizout: Heeft strooizout gebruikt tijdens de winter een negatieve invloed op dakleer??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
5.2K

Antwoorden (4)

Nee je strooit toch geen zout op je dak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat denk ik niet, het meeste zal er wel afgeregent zijn.
En volgens mij is het iets van een teersoort, asfalt ook en daar strooien ze ook zout.
Toch zou ik de komende winter maar met zand strooien, dat geeft geen problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of as van open haard/kachel.Ook een goed middel tegen gladheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat misschien wel, ik gebruik het als bemesting van de tuin. Maar ja, weinig mensen hebben as.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zout heeft wel degelijk nadelige gevolgen voor asfalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
theo, de min is niet van mij, maar wat is het nadeel dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zout tast de structuur aan, kijk maar elke winter als er veelvuldig gestrooid is met zout hoeveel gaten er in de wegen vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Theo, bedankt, weer wat geleerd ;)"
Zolang je geen zout op het dak strooit niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed van wel. Meestal bevat dakleer bitumen en dat kan lijden aan oxidatie door zouten.
Bitumen word ook toegevoegd aan asfalt/zoab en daarvan is bekend dat er door het strooien oxidatie, en vervolgens schade op kan treden.