Hagelschade dus,in de winkel niet te koop maar in eigen tuin geen probleem gewoon wegsnijden.De smaak is er niet minder om
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, je hebt gelijk, maar wanneer je deze plekken doorklieft met je gebit, is het net alsof je door een iets harden (onrijp) stuk fruit bent gegaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan deze plekje meestal zien ,dus met een mesje weghalen en lekker eten.Scheelt weer een bezoek aan de tandarts want hard zijn ze.Maar voor de rest niets mee aan de hand dus lekker opeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
^deze behagelde plekken in het fruit zijn ietsje harder, maar daarom hoef je deze niet uit te snijden, ze zijn helemaal lekker hoor

Andere antwoorden (1)

In de papieren van mijn biologische fruit abonnement stond deze week het volgende:

Fruit met putjes
Twee weken geleden vroegen we u uw menig te geven over het inpakken van fruit met hagelschade van teler Louis Ruissen. Zag u de win-win? We hebben veel reacties mogen ontvangen en die waren overwegend positief tot zeer positief. “Laat maar komen, die arme weesappeltjes”, “fruit met putjes daar raak ik niet van in de put” en “in de natuur kan nu eenmaal niet alles 100% gaaf zijn” waren een paar van de reacties. Hartelijk dank daarvoor. Voor ons in ieder geval voldoende reden om met de teler verder afspraken te maken.

Deze hagelschade zal voor meer, ook niet biologische oogsten gelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is dus de oorzaak : hagelschade ?
geen andere oorzaak zoals de een of andere mineermot, net als bij de bladeren van de bomen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mineermotten zitten in blad, niet in vruchten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat dacht ik al