hoeveel bladeren zitten er aan gemiddeld aan en grote eik en hoeveel weegt dat bij elkaar?

Dus gemiddeld bij een grote boom

Weet jij het antwoord?

/2500

De Université Grenoble-Alpes (Frankrijk) heeft onlangs, april 2017, een onderzoek gepubliceerd. Ze hebben ontdekt dat er een relatie is tussen de boomgrootte, waterbeschikbaarheid en het koolstofdioxidegehalte in de lucht (die hebben invloed op de fotosynthese. Ze hebben een formule opgesteld en die luidt als volgt: 4.47(1/hoogte ∛(omtrek stam *massapercentage water in grond*koolstofdioxidegehalte in lucht)*10^7 Hierbij is de hoogte en stamomtrek in cm berekend en de koolstofdioxidegehalte is in ppm. Deze formule is correct in 81,3% van de onderzochte gevallen. Nu heb ik voor jullie een voorbeeldberekening gemaakt met de gegevens van de gemiddelde eik: 37 meter (=3700 cm) en een stamomtrek van 3,3 meter (=330 cm) In mijn geval was het grondwaterpercentage 5% en het koolstofdioxidegehalte 416 ppm Uit deze berekening volgt dat deze boom dus 1.736.944 bladeren heeft. Het gewicht van een versblad is 1.62 gram, dus daaruit volgt 2813.85 kg Ik hoop dat ik u hiermee heb kunnen helpen, maar het is natuurlijk niet helemaal correct, want elke individuele boom is uniek. Voor exacte resultaten kunt u toch echt het beste zelf de boom in gaan en tellen :) Succes! Mvg, P.H.C. de Jong (docente biomedische wetenschap) formule: 4.47(1/hoogte ∛(omtrek stam) *massapercentage water in grond*koolstofdioxidegehalte in lucht)*10^7

Toegevoegd op 22 november 2018 10:12: tekst
Bronnen:
https://www.univ-grenoble-alpes.fr/vie-etu...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100