Deze plant heb k van de zomer geplant,weet niet meer hoe 't heet,als straks de winter komt wat doe ik er dan mee,snoeien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Meestal zaait de oost indische kers zichzelf uit. Hij blijft bloeien tot de nachtvorst, dan is ie zo weg. Als het je niet soort kun je de restanten laten liggen tot het voorjaar. Zo wordt de bodem mooi bedekt. Je kunt ook van de mooiste kleuren de rijpe zaden (bruin verkleurd) verzamelen en deze in t voorjaar opkweken. In tegenstelling tot de boeken, kun je de jonge kiemplantjes ook verplanten, met een kluitje aarde erbij gaat dat heel goed, krijg je overal kleur in je tuin. Je herkent ze aan het blad. Als het teveel wordt, haal je ze makkelijjk weg. snoeien kan ook, als ze in de weg zitten.
De plant is inderdaad eetbaar, rauw. De bloemen zijn ook erg gezond, naast dat het mooi in je salade staat. Ik heb ze wel eens geprobeerd te roerbakken, dit werd echter niet lekker. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als hij eenjarig is, gaat hij vanzelf dood en kun je het afgestorven blad zo verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is oost-indische kers. Dat is eenjarig, maar het zaait over het algemeen wel lekker uit.
Je hoeft er verder niets mee te doen aan snoeiwerk of zo. Wel zou je de bloemen kunnen gebruiken in de sla, heel lekker en het staat kleurig.
De bladeren hebben een scherpen tuinkers-achtige smaak en de zaden worden wel gebruikt als een soort kappertjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt waar? wat grappig..de bladeren lijken 'n beetje op waterlelie bladeren,'t groeit de halve buurt door :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Rieneke1
12 jaar geleden
het zijn toch de knoppen die als kappertjes kunnen worden gebruikt?
evenzogoed prima antwoord, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
knopjes inderdaad; voor de rest +