Bestaat er een bepaald gif voor spinnen, waarmee ik de spinnen in mijn tuin kan doden en waarmee ik spinnen kan voorkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
8.6K
Ritsuka
12 jaar geleden
Spinnen zujn hartstikke nuttig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je behoefte aan meer muggen en vliegen dan???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom moeten die spinnen per se dood?

Antwoorden (5)

Er zijn algemene insecticiden, die ook spinnen wel te grazen nemen. MAar.. Je kan de beestjes beter lekker met rust laten, want ze zorgen er voor dat er minder echt vervelende diertjes zijn, zoals muggen en vliegen. Verder doen ze je niets. Met rust laten zou ik zeggen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is een middel dat heet: spiderfree
dat is iets spinvriendelijker, het doodt ze niet maar maakt dat ze niet meer zo makkelijk een web kunnen maken, echter het is volgens mij meer voor binnen bedoelt, bijv in je schuur

Ik weet wel een betere optie als je er echt niet mee kunt leven

Tuin asfalteren.... heb je zeker nergens last meer van want dan staat er geen plant meer

Dat is natuurlijk een beetje gekscherend bedoeld maar ik heb zelf wel het grootste oerwoud in mijn tuin een beetje gesnoeid en dat scheelt 80% van de spinnen, ten minste .... nu zitten ze heel laag tussen de plantjes en niet meer over het pad ed.

Als je daar ook niet mee kunt leven zou ik echt drastisch planten verminderen dan heb je vanzelf minder spinnen

Gif is ten eerste wel erg dieronvriendelijk maar ik betwijfel ook of het afdoende helpt (tenzij je bereid bent 3x per dag je hele tuin te vergiftigen)
12 jaar geleden
Je zou een mengsel kunnen maken van water en een scheut ammoniak , en dit kunnen spuiten/nevelen op plaatsen waar de spinnen het meest storend zijn , tenslotte zijn ze nuttig ,want in een deuropening zou ik het ook niet prettig vinden.
Doe dit wel in de buitenlucht.
De spinnen lijken niet van dit geurtje te houden.
Veel succes.
12 jaar geleden
Door het vergiftigen van spinnen lopen ook de spinnen etende vogels de grote kans vergiftigt te worden, waardoor je nog veel meer spinnen krijgt.
En er komen aanzienlijk meer vliegen en muggen in je tuin, niet alleen omdat er geen sopinnen meer zijn, maar ook minder vogels ( vergiftigd)
Neem de stofzuiger en zuig alle spinnen die je ziet op, dan spaar je in ieder geval de vogels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige waarmee je spinnen in je tuin voorkomen kunt, is je tuin geheel ontdoen van alle groen, alles betegelen, en de boel afsluiten met plastic of glas.
Misschien is het - als je spinnen zo vervelend vindt - beter om de tuin even te mijden in die paar weken dat er veel spinnen zijn.