Wat is de latijnse naam voor ZOMERHOEDJE??{EEN PLANTJE IS HET}

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (4)

misschien bedoel je echinacea?
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Echinacea
Ik kon er 1 foto van vinden op het internet maar zonder latijnse naam, maar het lijkt mij de Rudbeckia.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of wat rieneke zegt, maar dat heet zonnehoed. Kan net zo goed hetzelfde zijn dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de echinacea ook wel genoemd "zonnehoed)Als je de bloem ook van opzij ziet is het net een hoedje met een slappe rand (de bloemblaadjes).
amc
14 jaar geleden
Het vervelende van nederlandse namen is dat er vaak veel verwarring is welke naam bij welke plant hoort.
Nu zijn er voor veel planten nederlandse namen, maar dat is niet zo een probleem, het zijn meer de streeknamen die het zo verwarrend maken.
Sommige planten hebben buiten de nederlandse naam wel 10 of 15 streeknamen, het is dus maar net waar je woont en als jij een naam hoort van een plant, dan is dat jouw nederlandse naam, teminste dat denk je, maar de kans is groot dat het een streeknaam of zelfs een dialectnaam is.
Daarom hebben alle planten een botanische naam gekregen (latijn) die is over de hele wereld het zelfde!
Zomerhoedje is dus waarschijnlijk zonnehoed(je.)
Echinacea purpurea .