Kan je waterhyacint binnenshuis laten overwinteren?

zo ja, bij welke temperatuur moet ik 'm binnenhalen?

Rieneke1
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

Nee is niet mogelijk.
Er zijn dan twee problemen, ten eerste is er binnen een te kort aan daglicht ( direct zonlicht) en de daglichtlengte is te kort.
Ten tweede, je zal dan een bak moeten hebben met een bodemverwarming, bij te koud water sterven de wortel af.

Geloof me, als oude waterplantenkweker, heb ik al van alles geprobeerd, het gaat goed tot aan de kerst en daarna gaan de planten dood.

gek genoeg, als je ze buiten laat, blijven ze in leven totaan de eerste vorst, het is zelfs vaak zo, als je ze goed bemest, ze juist in het najaar prima gaan groeien.

Ook dat heeft denk ik te maken met de daglichtlengte, die in de herfst het zelfde is als in het land waar ze thuis horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ed, bedankt!
ik ga het toch proberen hoor, met m'n eigenwijze hoofd.
op de warme vensterbank, waar de cv onder zit, en met een daglichtlamp er boven.
maar ik zal m'n verwachtingen niet te hoog stellen ;)