hallo.. weet iemand wat voor een wesp dit is ??

wij hebben sinds kort een wespennest op ons balkon.
de zoveelste dit jaar, maar deze wespen hebben wij nog nooit gezien.we zijn dus erg benieuwd of iemand ons kan vertellen wat voor een wesp dit is??

m.v.g. Henrieke

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2K

Het beste antwoord

Aan de oranje pootjes en voelsprieten te zien is het een Franse veldwesp.

Toegevoegd na 3 uur:
Omdat je vermeld dat dit het zoveelste wespennest dit jaar is wil ik je nog even vermelden dat er ook "nep"-wespennesten zijn die je kan ophangen. Dit zorgt ervoor dat wespen niet in de buurt een nest bouwen. Wespen blijven weg omdat ze bang zijn door verdedigers van dat "nest" aangevallen te worden.

Een dergelijk "nest" kan je vinden op onderstaande link:
http://www.wespenvrij.nl/faq.aspx

Je kan ook proberen zelf 1 te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik vermoed dat je hoornaars hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoornaar_(insect)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou hier om de boswesp kunnen gaan:

http://natuurmanjak.skynetblogs.be/archive/2006/10/31/boswesp-dolichovespula-silvestris-%C2%A0.html
Plaatje bij antwoord
fremar
12 jaar geleden
vermoed ook hoornaar, mits ze allemaal groot zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is bijna zeker de zeldzame veldwesp, goed te herkennen aan de oranje rode antennes.

Toegevoegd na 1 uur:
Vergeten te vermelden dat het om de Franse veldwesp gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+. Is die zeldzaam? Want ik zie ze vaak zat volgens mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn 3 soorten veldwespen volgens wikipedia. En ze zijn ook in opkomst in Nederland dus niet meer zo zeldzaam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Franse veldwesp was vroeger in ons land zeer zeldzaam, maar komt nu dus wat meer voor.