als je een nieuwbouw woning koopt en die is gebouwd op een voormalig fabrieksterrein, wie moet dan al het puin uit de grond halen?

de grond is keihard en zit vol keien en stenen.
als je er iets mee wil doen moet je eerst twee schoppen grond eraf halen
is de koper hiervoor verantwoordelijk of het bouwbedrijf die de woningen plaatst

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.6K

Antwoorden (1)

Dit valt onder je eigen verantwoordelijkheid tenzij anders is afgesproken in het koopcontract.
Lees het koopcontract nog eens goed na om te kijken of hier iets over opgenomen is.
Veel mensen die een nieuwbouwwoning kopen worden lid van Vereniging Eigen Huis. Als dit bij jou ook het geval is dan kun je dit eventueel aan hen voorleggen, ze hebben een uitstekende service.

Het is overigens vrij berucht, grond die niet geschikt is voor tuinieren bij een nieuwbouwhuis. Veelal is het een zandprobleem. Het is vrij gebruikelijk dat de eerste eigenaren van een nieuwbouwhuis de bovenste toplaag van hun tuin laten afgraven en nieuwe grond laten storten.
Als je een mooie tuin wilt is dat ook zeker de moeite waard, de grond is dan echt de basis.