Hoe heet een "ha-ha" in het Nederlands?

In het Engels bestaat het begrip "Ha-Ha" voor een soort greppel die in tuinen gebruikt kan worden om scheidingen aan te brengen. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Ha-ha. Is hier ook een Nederlandse term voor? Zo ja, wat is die term?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (2)

De onderstaande site heb je waarschijnlijk al gevonden.
http://www.encyclo.nl/begrip/haha

In het Nederlands bestaat daar denk ik niet één woord voor, gezien de uitgebreide omschrijving op die site. Is een soort verlengde faunapassage. Langs wegen zie je die vaak, een hekwerk en af en toe daartussen een constructie zoals jij omschrijft, de dieren kunnen wel weg, maar dus niet richting de weg/spoorlijn of waar die afrasteriong da ook voor bedoeld is. Maar echt een synoniem is er niet voor de ha-ha denk ik (nieuw woord trouwens voor mij, leuk om iets te leren).

suggestie: wildsloot? slootwand?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ik me nog kan herinneren van de basisschool is dat langs de kant van de weg een houtwal aangelegd word wat bestaat uit oud rottend hout, onkruid en bosjes waar de dieren in kunnen nestelen, hoe dat in de tuin heet weet ik niet
Bronnen: