Ik heb witte hortensia's, kunnen deze van kleur veranderen?

In de zomer werden de bloemen door de zon snel bruin, dus vraag ik me af of ik de kleur kan beïnvloeden, zodat ze volgend jaar niet bruin worden in de zon.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
3.3K

Het beste antwoord

Witte hortensia's blijven altijd witte hortensia's.
Wel blijven ze gevoelig voor verkeerde grond en al helemaal voor te droge grond.
In de afgelopen zomer, kwam de temperatuur regelmatig boven de 30 graden, terwijl er vrijwel geen regen viel.
Op dat soort dagen verdampen deze planten meer, dan ze kunnen opnemen.
Bladeren gaan slap hangen en de bloemen verkleuren.
Valt er weer voldoende regen, dan komen die bladeren wel weer goed, maar de bloemen blijven verkleurd/bruin.
Hortensia's, staan het liefst in zure grond met veel humus er in.
Liever geen uitgesproken zonnige plaats, waar ze in de brandende zon staan.
Graaf een gat en spit er een kruiwagen grond uit, vul dit gat met een kruiwagen vol potgrond.
Hierin de hortensia ( 1 ) planten en water geven.
Als je het zo doet, kan je ze ook in de zon planten.
En natuurlijk bij zonnig. heet weer, water geven rondom de voet van de plant.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wij hebben zelf ook heel veel witte hortensia's die op een paar na niet bruin worden of verkleuren, ze moeten echt heel veel water hebben in de zomer dan blijven ze wit!

Verkleuring treed alleen op als de grond te zuur wordt en in de herfst natuurlijk, succes!