Hoe blijven de muggen weg?

Zit lekker in de tuin een boek te lezen, heb geen citroen/citroensap oid. Misschien heeft iemand alternatieve tips? (uiteraard ga ik morgen een citronella-kaars halen..)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier zo'n citronella kaars staan met drie dode muggen erin. Als ze dichtbij genoeg komen gaan ze er definitief aan, maar ik geloof dat dat niet helemaal de bedoeling van die kaars is ;)

Het beste antwoord

Uw citronellakaars zal wel helpen maar efficient is ook een electronische muggenverjager. Dit is een apparaatje op batterijen die een onhoorbare frequentie uitstuurt (net boven de 20.000 Hz), voor mensen net boven de gehoorgrens maar voor muggen zeer vervelend. Let wel op want huisdieren zoals honden of katten en vogels kunnen er ook last van hebben zelfs zeer kleine kinderen kunnen dit ook horen, dus ook rekening houden met bv de buren. Het voordeel is dat je dit ook kan meenemen naar de slaapkamer, een kaars is iets minder handig :-) . Veel succes.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zo'n ding maar dit helpt echt niet bij ons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn de batterijen wel OK en werkt het wel want u kan die frequentie niet waarnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook zo'n ding gehad, maar dat deed helemaal niets. Maar misschien zijn sommige merken beter dan andere.

Andere antwoorden (9)

Heb je wel een ventilator? Zet die dan naast je stoel, en je hebt geen last meer van muggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Heel goed. Perfect zelfs. Geen gif, geen schade, geen nutteloos doden en verspillen (van voedsel voor vogels e.d.) Goed antwoord. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je! En reken maar dat het werkt;-)
Kettingroken werkt, maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je een wierookstokje in huis, die aan steken.
hebben ze een hekel aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volges mij werken niet alle wierrookstokjes. ik gebruik zelf de zuiveringshout.
Als je er zelf niet te veel last van hem, leg een verse halve ui naast je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Momenteel staan in veel bermen het boerenwormkruid te bloeien, het is 80 cm. hoog met gele knoopjes.
De sterke, kruidig geur van de bladeren verdrijven muggen.
Als ik aan het vissen ben en ik krijg last van muggen, dan ritste ik flink wat blad er af en smeerde dat over mijn armen/ benen.
Weg muggen.
Uit deze plant wordt trouwens een stof gewonnen om insecten te bestrijden.
Wat bladeren onder in de hondenmand zouden zelf de vlooien verdrijven.

Toegevoegd na 7 uur:
Op de foto het boerenwormkruid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een fijne tip, boerenwormkruid heb ik hier ook staan, ik ga het de volgende keer dat ik 's avonds in de tuin zit ook eens proberen +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh handig zeg! Dat spul zie je momenteel overal staan, dus dat is echt heel praktisch. Ik ga het eens proberen.
* Doe kleding aan waar de muggen niet door heen kunnen prikken.
* Ga onder een klamboe zitten (tent van gaas).

Wil je een langer werkende oplossing, dan kun je dit overwegen:
* Zorg dat je voortaan een groepje mussen in je tuin hebt foerageren. Die halen bij het eerste ochtendlicht de muggen uit je tuin weg. Heb je de hele dag geen last meer. Mussen vangen de muggen ook op lager begroeiings niveau en zijn er bovendien het hele jaar.
Hoe kun je dat bereiken ?
Door ‘s winters iedere dag de huismussen wat zaden, granen of gebroken rijst aan te bieden. (Geen brood, daar zit te veel zout in).
Gevolg is dan dat de mussen ‘s zomers ook voedsel bij je komen zoeken, en dan de muggen zullen vinden.
Dat werkt aan het IJsselmeer, dat bekend staat om z'n enorme hoeveelheden muggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je insmeren met teatreeolie/creme of een aromabrandertje met teatreedruppels in water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
muggen steken minder of helemaak niet als je veel melk drinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muggen worden aangetrokken door zweet en door de zoete luchtjes van zonnecrèmes en parfum: vermijd deze geurtjes zoveel mogelijk.

Met een insectenpen of speciale zalf kunt u de jeuk verminderen.

Heeft u een muggenbeet, dep er met azijn op. Dit vermindert de jeuk.

Draag bedekkende kleding als u buiten zit.

Bescherm onbedekte lichaamsdelen met insectenwerende middelen.

Hang een klamboe boven het bed.

Slaap onder wollen dekens, de muggen kunnen niet tegen de geur van wol in combinatie met stof. Wollen dekens trekken namelijk stof aan.

Hang grote plastic zakken op gevuld met water. Blaas ze op tot een ballon. Het is nu een soort spiegel en als de mug zichzelf ziet in deze 'ballon', ziet hij zichzelf 100 keer zo groot, schrik zich rot en vliegt weg.