Waarmee kan je koerende tortelduiven doen zwijgen?

Waarom koeren ze de hele dag? Wanneer stopt het seizoen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
11.7K

Het beste antwoord

de mannetjes koeren om een vrouwtje te verleiden.
het schreeuwen om andere mannetjes te verjagen is trouwens ook doordringend.
ik vrees dat het seizoen voor duifjes best wel lang duurt.
we krijgen alleen in dec, jan. en febr. bijna geen jonge tortels binnen.
toch is het hoogtepunt nu echt wel voorbij, en het zal nog verder minderen.
het hoort er nu eenmaal bij, en het zijn ook wel leuke beestjes toch?
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom krijg je nu een belachelijk minnetje, want het antwoord is erg goed.
+
Rieneke1
12 jaar geleden
dank je ed, soms ben ik ook heel benieuwd, maar ja ;)
Ivana
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (5)

Als je Turkse tortels bedoelt, die beigeachtige vogels: die gaan zowat het hele jaar door. Omdat ze ook bijna het hele jaar door broeden - er huist een paartje in mijn wilg, die begonnen vorig jaar november aan hun zoveelste nest dat jaar.
Dus probeer er aan te wennen, ik hoor ze al niet meer behalve als ik er op let.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze verjagen met geluid, en het onaantrekkelijk maken om bij jou op het dak of waar ze ook zitten, te gaan zitten. Bv met van die metalen pinnetjes.
Aar de beste methode is, zoals mijn voorganger al zei, er van genieten. Denk Boedhha of Zen. Je niet ergeren maar denken: wat leuk die koerende duiven! Klinkt erg geitenwollensokkerig ik weet het, maar als het werkt dan ben je wel spekkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Er is een hele drastische manier, iets met kogeltjes of zo, maar die zou ik je écht zou afraden.
Dan kan je nog een doek over de kooi doen (als je ze al in een kooi hebt...), maar ja, om ze nou de hele dag in het donker te laten zitten...
Als je het écht even niet meer aan kan horen kan je zelf oordopjes in doen.
En als je ze de hele dag hoort, hoor je het na verloop van tijd niet meer.
Of je kan je bedenken dat ze het uit verliefdheid doen en dan wordt het misschien een leuk geluid om naar te luisteren.
Persoonlijk kies ik voor de laatste,
maar ja,
ik ben dan ook een romantische ziel. ;-))

Toegevoegd na 3 minuten:
Even voor de duidelijkheid als het om mijn eerste zin gaat: ik ben een enorme dierenliefhebber dus 1e zin is écht alleen als grapje bedoeld! ;-))
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat vraagsteller de duiven in de tuin bedoelt, omdat de vraag in categorie 'tuin' staat. Dan heb je wel een heeeele grote doek nodig :D
+1 voor de oordopjes : )
Kristal
12 jaar geleden
hmmmmm, dat had ik even niet gezien: huis en tuin...
ik ben bang dat je gelijk hebt Sis.... :-))) dank je voor je plusje !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Siska, moet ik even zeggen.
Geweldige avatar!
Duiven broeden meerdere keren per jaar. Dus het koeren zal voorlopig nog niet stoppen. Vroeger hoorde ik het eigenlijk niet zo, omdat ik er niet op lette. Maar mijn man ergert zich mateloos aan het monotone geluid. Hij klapt meestal in zijn handen in de tuin en dan stopt het. (eventjes toch :)

Omdat ik er attent op gemaakt ben door mijn man hoor ik het nu ook, en soms wordt ik er nu ook een beetje nerveus van. Maar het koeren kan je niet stoppen, het enige dat je kunt doen is afleiding zoeken, zodanig dat je er geen erg meer in hebt. Dat is het enige dat helpt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
imiteer de duif maar koer 7 keer als je het goed doet dan vliegt die weg