Mogen houtsnippers met vogelpoep (uit voliëre) op de composthoop?

Ik wil ipv schelpenzand graag houtsnippers gaan gebruiken in m'n voliëre met dwergpapegaaitjes.
Dit is volgens mij ecologischer, ik zou de bevuilde houtsnippers dan op de composthoop kunnen gooien. Mag dat? Kunnen zich geen ziektes/parasieten/slechte bacteriën gaan vormen in het compost? Ik mag het wellicht niet gebruiken voor een moestuin, of wel? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Het beste antwoord

Lijkt me geen enkel probleem, neem dan wel geen gekleurde hoursnippers, die zijn mischien giftig.
hardhout mag natuurlijk niet, dat is ook vaak giftig.
Zelf gebruik ik al jaren gemalen boomschors bij mijn parkieten,na gebruik gooi ik dat in de tuin tussen de heesters.
Hierdoor krijg ik meer vogels in de tuin en juist daardoor minder slakken.
is dat ecologisch of niet :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tip!

Andere antwoorden (1)

tuurlijk het is toch ook poep waarom zou het dan niet mogen? ik doe het ook met mijn katten poep dus het is niet raar.