welke bloem is dit?

In mijn tuin staat deze bloem, meer dan een meter hoog, een lange toorts met dit soort witte bloempjes eraan.
Ik heb geen idee wat het is, niet of het een wilde plant is of dat hij uit het tuincentrum komt. Graag wil ik de naam van de plant om meer gegevens op te zoeken voor ik hem verder uitzaai in de tuin.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je meer foto's? Zoals van het blad onderaan de stengel, een overzicht van de hele plant?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, heb ik maar geen idee hoe ik hier extra foto's plaats.
Het antwoord van Lunababy dat het een koningskaars is zou wel een heel goed kunnen zijn.

Antwoorden (5)

Ik denk dat het de koningskaars is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik opgezocht en dat kan heel goed kloppen. Ik zag dat er ook een keizerskaars is. Hoe is het verschil te zien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien toch de Verbascum chaixii 'Album. Mijn plant is echt wit..
Volgens mij is het een Verbascum Chaixii. Wel familie van de Koningskaars, maar die is geel van kleur terwijl deze Toortsplant wit-roze is.
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor precies dezelfde!
Een orchidee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ik kom uit bij een toorts (Verbascum) een geslacht uit de helmkruidfamilie.
Ik denk dat dit de Verbascum blattaria 'Album' is, ofwel mottenkruid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is de witte vorm van de zwarte toorts.
Verbascum nigrum is de gewone, geel bloeiende zwarte toorts.
Deze soort is enigzins een vaste plant, terwijl de meeste Verbascumsoorten tweejarig zijn die na de bloei dood gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarin verschilt deze dan van de Verbascum Chaixii? Ik zie zo weinig verschil, maar ik weet ook niet goed waar ik op moet letten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja tinus, dat heb ik me ook al afgevraagd.
De witte vorm van de zwarte toorts staat in mijn tuin.
Mogelijk heb ik deze plant ooit gekocht onder een verkeerde naam, mogelijk ook niet.
Maar de verbascum van jou, zou een tweejarige zijn en die van mij is duidelijk een vaste plant.