Wat voor dieren zijn dit?

In onze vijver/bak buiten hebben we water zonder vissen erin maar alleen wat planten en schelpen, sinds een paar dagen zwemmen er nu een paar gekke dieren in (zie afbeelding), weet iemand wat deze dieren zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijken me geen kikkervisjes, maar eerder larven (v/e mug o.i.d., die houden van stilstaand water).
Omdat ik geen expert ben op dit gebied waag ik me niet aan een antwoord dus doe ik 't even zo ;-)
adriana
12 jaar geleden
Dit zijn, bijna zeker , muggenlarven , wanneer je vissen in je vijver zou hebben ,zouden die larven opgegeten worden door de vissen , nu loop je een risico dat er straks een boel muggen zijn.

Antwoorden (6)

Dat zijn volgens mij muggelarven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat de zeester doet vermoeden is het zoet water :)

bij mooi weer niet buitenzitten hoor, want dit worden allemaal muggen. dit zijn de larfjes ervan.

weet niet of je vissen hebt, maar deze zijn er dol op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijd om een paar vissen te huren dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:))) yep!
gewone zeester, scelet van de zee egel, schelp van de sluikgaper, schelpjes nonnetje en van de kokkel, ik zou maar bij mijn vijvertje weg blijven hoor, want dan zitten er ook kwallen, giftige pieterman, zandhaaien, orka's.................

Toegevoegd na 27 minuten:
Binnen enkele dagen gaan deze zeedieren in zoet water dood en bederven heel snel, in dat bedorven water leggen muggen hun eitjes en daar uit komen muggenlarven, er is immers veel op te eten voor ze,, zou het maar heel snel weg gooien, voordat het enorm gaat stinken, daar kan je trouwens ziek van worden!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat zijn die "kikkervisjes" die daar boven zwemmen, want dat is de vraag eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in een tuinvijver zeesterren heb zitten in zoet water, neem ik de vraag echt niet meer serieus, maar zal antwoord geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zegt het woord decoratie je iets Ed? er zitten enkel schelpen en planten in de vijver/bak (zie vraag) het is dus geen zout water (getuige de muggenlarven dus)
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee natuurlijk geen zout water, maar ik zie behalve schelpen ook zeesterren, waarschijnlijk gedroogd, die beginnen nu te rotten en verschrikkelijk stinken.
Daarom de muggenlarven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe ranziger het water, hoe lekkerder muggen het vinden :) het liefst stilstaand water als het ff kan. (al is het een laagje water in een oude autoband) mijn tropische kikkertjes zouden enorm gaan watertanden van de bovenstaande foto :)
de muggenlarve die het zijn komen vanzelf uit als ze uitgevlogen zijn heb je kans dat er weer nieuwe inkomen ik zou de schelpen er uit halen en zand erin doen en dan bv een goudvis erin met wat zuurstofplanten weet niet hoe groot de bak is anders 2 de vissen vinden de muggelarve heerlijk let wel op met katten of een reiger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een kleine teil of bak wordt al heel snel veel te warm voor een vis. kans op vissticks is dus niet uitgesloten (als het een keer stopt met regenen en dat ronde gele ding zich weer eens goed laat zien :)
Volgens mij zijn het dikkopjes, gewone jonge kikkervisjes, worden kikkers of padjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn zwarte muggenlarven van de steekmug prima voer voor vissen in het aquarium.Zze hangen zo aan het oppervlakte om via een soort snorkel adem te halen.