Hoe kan je aan cactus zien of die nog leeft?

Volgens mijn heb ik de cactus een halfjaar geen water gegeven. Oei, oei.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
6.1K

Het beste antwoord

Sommige cactussen kunnen heel lang zonder water. liefst in de winter.
Als je cactus nog groen is en niet bruin, zou ik eerst eens beginnen met af en toe een klein scheutje water geven. Als hij nog leeft, zal hij dat water opnemen en na een tijdje weer wat groeien.
Je kunt onderaan ook een heel klein sneetje maken en zien of het weefsel nog fris is, dan leeft je cactus zeker nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik had ooit een cactus, en als je er een stekeltje aftrok kwam er wit spul uit. Kan je proberen (als je het niet zielig vind voor de cactus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dan geen echte cactus maar een Euphorbia soort.
een soort wolfsmelk.
Hoi volgens mij kan je een cactus alleen maar teveel water geven daardoor gaan ze rotten worden bruin.
Maar te weinig water is volgens mij niet zo'n probleem.
hoe je kan zien of een cactus nog leeft zal eraan liggen wat voor een cactus je hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je twijfelt of een cactus dood is, is ie vast niet dood. Een dode cactus herken je meteen. die is helemaal bruin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij verschrompeld ook en kan op de duur niet meer blijven staan