Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik kattenpoep in de tuindelen waar je loopt. Ze poepen nu op het gras.

Het gras is nu vol met mos. Er is nauwelijks nog te lopen en te maaien. Als ik het gras laat opknappen (verticuteren en inzaaien) kom ik er dan van af? Of is het beter om tegels of grind/split te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
11.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn bij een tuincentrum stokjes te koop (lolly) stokjes.Die zetje in de tuin of in het gras,dat geeft een lucht af die katten niet prettig vinden,en je ziet ze niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Katten poepen nauwelijks in het open, en al helemaal niet graag ergens waar ze slecht kunnen graven. Dus als je gras gewoon kort gehouden wordt en een dichte mat is zou je probleem vrij moeten zijn. Wel kan je katten in je borders verwachten. Maar katten die op open gras poepen zijn wanhopig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
katten hebben liever losse rulle aarde.
als je dus onder wat struiken de grond wat losschoffelt, zullen ze liever van die plek gebruik maken.
betegelen ontmoedigd ze uiteraard ook, maar persoonlijk zie ik liever groen, er is al zoveel beton en steen om ons heen.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Je zou kunnen proberen om deze goedjes in je tuin te strooien, het schijnt dat ze daar niet van houden.

knoflook,
Motteballen
koffiedik
en zo nog een paar meer, je kan ze terug lezen in de bron
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ken je de eigenaar(s) van de katten? Doe de poep dan in een emmer en gooi het in hun tuin. Misschien dat ze zich dan realiseren hoeveel overlast katten kunnen veroorzaken en houden ze ze voortaan binnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strooi wat peper op de plekken waar jij niet wilt dat katten komen/hun uitwerpselen achterlaten, 100% garantie dat het werkt. Is ook diervriendelijk want ze ruiken het al op een x aantal meter afstand.

Toegevoegd na 10 minuten:
Je hebt hier ook een spray voor (groene fles, met een rood pepertje erop) wat ook vrij regen bestendig is. Het tast niet je gras aan en het tast geen planten aan. Deze fles kun je bij een tuincentrum verkrijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm, een van mijn katten is dol op alles dat goed peperig en scherp is, het beest eet als ze de kans krijgt mosterd en loempiasaus en alles dat flink gepeperd is. Die zou al die peper gaan opvreten denk ik ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha in dit soort gevallen zou ik ook geen oplossing weten!
Als het je eigen katten zijn kun je beter (binnen) een kattenbak neerzetten, dan poepen ze daar in en niet buiten.. Zijn het andermans katten kun je misschien een kattenbak buiten in een hoekje zetten (geen idee of het werkt, maar het is het proberen waard ;))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een kennel en een grote waakse hond,die katten vreselijk vind...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een remedie kan zijn: elke keer als je een kat op het gras ziet poepen, de kat natspuiten met een plantenspuit. Ze houden niet zo van water. Dit is milieu- en diervriendelijk.
Maar ja, sommige katten zijn erg hardleers!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding