Hoe voorkom ik kattenpoep in de tuindelen waar je loopt. Ze poepen nu op het gras.

Het gras is nu vol met mos. Er is nauwelijks nog te lopen en te maaien. Als ik het gras laat opknappen (verticuteren en inzaaien) kom ik er dan van af? Of is het beter om tegels of grind/split te gebruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zijn bij een tuincentrum stokjes te koop (lolly) stokjes.Die zetje in de tuin of in het gras,dat geeft een lucht af die katten niet prettig vinden,en je ziet ze niet meer.

Katten poepen nauwelijks in het open, en al helemaal niet graag ergens waar ze slecht kunnen graven. Dus als je gras gewoon kort gehouden wordt en een dichte mat is zou je probleem vrij moeten zijn. Wel kan je katten in je borders verwachten. Maar katten die op open gras poepen zijn wanhopig

katten hebben liever losse rulle aarde. als je dus onder wat struiken de grond wat losschoffelt, zullen ze liever van die plek gebruik maken. betegelen ontmoedigd ze uiteraard ook, maar persoonlijk zie ik liever groen, er is al zoveel beton en steen om ons heen.

Je zou kunnen proberen om deze goedjes in je tuin te strooien, het schijnt dat ze daar niet van houden. knoflook, Motteballen koffiedik en zo nog een paar meer, je kan ze terug lezen in de bron

Bronnen:
http://huis-en-tuin.infonu.nl/tuin/30272-h...

Ken je de eigenaar(s) van de katten? Doe de poep dan in een emmer en gooi het in hun tuin. Misschien dat ze zich dan realiseren hoeveel overlast katten kunnen veroorzaken en houden ze ze voortaan binnen.

Strooi wat peper op de plekken waar jij niet wilt dat katten komen/hun uitwerpselen achterlaten, 100% garantie dat het werkt. Is ook diervriendelijk want ze ruiken het al op een x aantal meter afstand. Toegevoegd na 10 minuten: Je hebt hier ook een spray voor (groene fles, met een rood pepertje erop) wat ook vrij regen bestendig is. Het tast niet je gras aan en het tast geen planten aan. Deze fles kun je bij een tuincentrum verkrijgen.

Als het je eigen katten zijn kun je beter (binnen) een kattenbak neerzetten, dan poepen ze daar in en niet buiten.. Zijn het andermans katten kun je misschien een kattenbak buiten in een hoekje zetten (geen idee of het werkt, maar het is het proberen waard ;))

Koop een kennel en een grote waakse hond,die katten vreselijk vind...

Een remedie kan zijn: elke keer als je een kat op het gras ziet poepen, de kat natspuiten met een plantenspuit. Ze houden niet zo van water. Dit is milieu- en diervriendelijk. Maar ja, sommige katten zijn erg hardleers!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100