Wie weet de naam van dit plantje?

ik heb ze als bolletjes geplant en nu ik zie hoe mooi ze zijn, wil ik graag de naam weten zodat ik er wat meer bij kan kopen....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

het lijkt me een brodiaea.

Toegevoegd na 2 minuten:
vermoedelijk de brodiaea californica.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mij toch een plus! Alleen al at jr de moeite neemt iets op te zoeken, ook al is het niet het correcte antwoord!
Rieneke1
11 jaar geleden
dank keesje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moolkeesje,hartstikke lief natuurlijk maar dan kan je iedereen wel een plus geven want we doen allemaal ons best om goede antwoorden te vinden/geven ;-)
Rieneke1
11 jaar geleden
vlindertje, ik denk dat de plussen compensatie zijn, omdat de minnen ook bepaald niet nodig waren, toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom vlindertje, pleit ik al een paar jaar om bij een min, een redelijk argument te geven.
Ik heb echt zo verschrikkelijk de pest aan die minnende labbekakken die dat doen, omdat het anoniem kan en zij die het doen, omdat er al wat minnen bij een antwoord staan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het was toch maar een grapje,ik had er daarom een knipoog bij gezet,jammer dat jullie het serieus opvatten! Ik ben er nog niet zo lang bij maar heb toch ook al menig keer gevraagd of de mingevers uit willen leggen waarom ze dat doen maar daar zijn ze te laf voor! Als ik een enkele keer een min geef heeft dat wel een hele goede reden en die zet ik er dan ook bij!
Dus je begrijpt dat je van mij GEEN - hebt gekregen!
Groetjes vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het zou best op te lossen zijn, door een min. aantal letters vast te stellen, die eerst te plaatsen, voordat je de min zou kunnen plaatsen.
Maar als het wordt afgedwongen, krijg je waarschijnlijk alleen maar onzin.
Dus een nog grote ergenis.
Helemaal afschaffen vind ik ook geen goed idee, de ander moet de mogelijkheid hebben zich negatief te kunnen uiten.
Dus lekker zo laten en er niets van aantrekken, beter voor de eetlust, je gemoed en je slapen.
Brodiaea californica is trouwens een heel mooi bolgewasje, lijkt veel op een mini Agapanthus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Ed, zoals je weet ben ik hier nog maar kort maar naar mijn bescheiden mening denk ik te weten waar de minnen zonder antwoord vandaan komen. Ik denk dat een aantal van de mingevers GV als een competitie en/of spel zien,( vragen als: Hoe kom ik in een hoger level?) als ze zelf vinden dat ze het juiste antwoord hebben gegeven dan de ander een -geven des te groter de kans dat ze zelf meer punten scoren maar ook als ze zelf geen antwoord hebben. Uiteraard kunnen ze daar geen uitleg bij geven!

Persoonlijk ben ik hier om te proberen mensen te helpen en zelf te leren,doe veel aan plussen( dat weet je ) maar heel weinig aan minnen behalve als het een onzin antwoord is! Vraagje,mag je eigenlijk bij de reacties zodanig van onderwerp veranderen dat het niks meer met de vraag te maken heeft,zoals wij nu en al eerder gedaan hebben?
Jij zet er trouwens nog wel iets over bij! Brodiaea californica heb ik opgezocht is inderdaad een mooi plantje, de mini Agapanthus ken ik ook niet dus dat wordt weer zoeken;-) Groetjes vlindertje
Het is de Ixia, een prachtig knolgewasje met hele ranke dunne stelen, in verschillende kleuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Petje af. Ed! Nee jij niet! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ed natuurlijk weer een + van mij! Moet je eerlijk bekennen dat ik nog nooit van de naam gehoord had,zag wel vergelijking met de iris.
Groet vlindertje
amc
11 jaar geleden
Helemaal goed Ed. Ik heb hem zelf ook in een bak staan en herkende hem meteen. Ik heb de zakjes nog ervan en hier stond deze naam ook op. Ik heb ze samen met oxalis
geplant en die gaan heel goed samen!+1
Pieter2011
11 jaar geleden
+
En: met bewondering voor je enorme kennis van alles wat "groeit en bloeit"!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krijg er een blosje van.....
Maar bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ed je verdient al die complimenten en plussen,het viel me zelfs op dat JIJ een vraag over een plant stelde.
Bloos nog maar even lekker ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja goed, staat leuk bij mijn pet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HAHA ed,helaas kan ik de kleur van je pet niet goed zien;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
beetje grijzig, net als mijn baard en staat bij alle kleuren bloemen, dus ook bij de Ixia's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je Ed, zo'n Ixia achter je oor en daarmee op de foto, dat zou pas mooi zijn!
Ik kijk er al naar uit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwaar off- topic mag niet he!! ;-))))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat toch nog steeds over de Ixia?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-)))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hihi en dat allemaal n.a.v een vraag over een plantje, gezellig zo :-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@moolkeeskeesje ja hoor je had het een aantal uur geleden nog over een Ixia achter ed's oor en daar een foto van maken waar ik overigens al 7 uur op wacht ;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de reacties zijn niet het enige wat lang is zag ik,jouw naam ook mool! lol
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kepgeenixiaweloren. vlindertje, jouw avatar is de enigste hier op G.V. die wat doet bewegen, volgens mij kon dat nooit, is wel eens een vraag over geweest.
En volgend jaar ook Ixia's planten, kunnen ook op balkon, want jij heb geen tuin toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat betreft mijn bewegende avatar,geen idee ben hier pas een maand ook al lijkt het een halfjaar ;-) Ik geen tuin?????? Iedereen die bij mij komt gaat eerst mijn 17 meter lange tuin bewonderen,heb ook een schuifpui dus valt-ie helemaal op!
Ben er SUPERTROTS op één bloemenpracht! Ixia's kunnen toch ook in de tuin als ze maar beschut staan of niet?
Neem jij ze volgend jaar ook want dan heb je kepwelixia en kun je de foto alsnog maken ;-)))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dacht dat ze niet winterhard waren, maar weet dat even niet. ;-(
Ik heb er geen plek meer voor, jammer he, ze zijn zo mooi!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dacht echt dat je geen tuin had, weer een minpuntje;-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kwam je bij die veronderstelling? Ga volgend jaar trouwens hard op zoek naar al die speciale planten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, geen idee, ik heb gelezen inf. bij de verkeerde avatar geplaatst, want zo werkt het bij mij vaak.
In de grote groep van ' bijgoedgewassen' dat zijn buiten alle bekende bol en knolgewassen, de grote groep van onbekende bol en knolgewassen, zijn erg veel zeer mooie soorten bij, die zeer de moeite waard zijn en erg onbekend, veel soorten moet je in de herfst al planten, dus is volgend jaar al te laat.