Wat is blauwalg?

Ik ga woensdag naar de Blauwestad met mijn klas maar heb gehoord dat daar Blauwalg en Larven in zijn? Ik word er erg zenuwachtig van want wat is blauwalg eigenlijk en larven? Bah. weten jullie of het waar is en wat het is??

xx

Toegevoegd na 8 minuten:
Klopt het ook dat larven onder je huid kruipen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Blauwalg zit in het water en komt vaak in de zomer voor. Blauwalg ontstaat rond de 20 graden. Het is niet schadelijk als je het aan raakt maar wel als je het inslikt. Dit had ik nog effe op internet opgezocht (de klachten als je het inslikt.): De klachten variëren van hoofdpijn, ernstige zwelling van de oogleden, irritatie van slijmvliezen, huidirritatie, misselijkheid, diarree tot koorts. De vergiften kunnen ook tot lange termijnschade aan het zenuwstelsel leiden. Toegevoegd na 3 minuten: Oh, en larven zijn eigenlijk alle beestjes die uit een ei zijn gekomen en dat er anders uitziet en leeft dan zijn/haar volwassen soort. Makkelijk voorbeeldje is de rups. Dat is een larve want het leeft anders dan een vlinder. Toegevoegd na 14 minuten: Nee, larve kruipen niet onder je huid, het zijn gewoon onschuldige beestjes. En je komt ze eigenlijk wel elk jaar tegen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100