Waarom heeft wiet een aparte geur?

Wiet heeft zo een geur waarvan je gelijk herkent dat dat wiet is zelfs als je het nog nooit hebt geroken hoe komt het dat iedereen gelijk weet dat dit wiet is en waarom heeft wiet zo een geur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
11.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geur is nou eenmaal een eigenschap van een stof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind niet dat wiet een aparte geur heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelfde toch , dat je koffie, gebakken brood etc herkend aan de geur?? t verwarmen maakt de eigen geur sterker ruiken, denk ook aan spruitjes!! dat vind ik toch een geur!! zoiets toch??

Het beste antwoord

het is gewoon een sterke penetrante geur, zoals ammoniak, maar dat stellig iedereen weet dat wiet naar wiet ruikt heb ik wel een wiskundige verklaring voor...

2011-1970 = 41 + jaartje of 15.. alle 50ers met kinderen tegen de 18 aan waren hippies of nozems, en zijn zelf ook jong geweest (hoe hard ze dat ook ontkennen) :P

WAAROM wiet die geur heeft zal waarschijnlijk iets in de evolutie zijn, en pak em beet 50 jaar flink kweken/mengen om sterkere soorten/smaken/geuren te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van dat reken sommetje weet ik niet maar wel dat het volgensmij komt dat het zo lang bestaat en de plant steeds verandert

Andere antwoorden (2)

Als je nog nooit wiet hebt gerookt of geroken zul je het waarschijnlijk niet herkennen hoor... De lucht zal je wel opvallen. Maar dat komt volgens mij door de THC (de stof waar je stoned van word) die geur is erg sterk. Maar ook omdat de wiet in Nederland zo word ondergespoten met allerlei gore chemicaliën, groeimiddel enzo
Daardoor word de geur alleen maar sterker. Ik persoonlijk ruik wiet meteen als het in de buurt gerookt word. ... Vieze troep vind ik het maar. Sommige wiet word zelfs met een soort haarlak ondergespoten om het beter te laten verkruimelen, maar dat is een gerucht geen feit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het nog nooit geroken hebt, zul je niet weten dat het wiet is. Mijn ma mopperde vroeger op 'die hippies die allemaal naar hasj roken', wat ze bedoelde was een nogal pregnante patchouligeur die vaak om die mensen hing.
Elke plant heeft zo z'n eigen geur, als je hout verbrandt kun je ook verschillende geuren ruiken bij verschillend hout. Dat ligt aan de stoffen in dat hout.
Zo ruikt wiet naar wiet, en lavendel naar lavendel, en roos naar roos.