Als er heel veel onweersbeestjes in de lucht zitten gaat het dan ook echt onweren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
40.8K

Antwoorden (3)

Deze beestjes houden van warm en vochtig weer en gaan dan met zn allen tegelijk vliegen.
En warm en vochtig is het meestal vlak voor het gaat onweren, dus vandaar dat ze ook deze naam gekregen hebben.
De echte naam van een onweersbeestje is trouwens 'trips'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onweersbeestjes, ook wel donderbeestjes genoemd, zijn kleine zwarte insectjes die thermiek nodig hebben om hoog in de lucht te komen. Maar wanneer er onweer in aantocht is, is de luchtvochtigheid meestal hoog. Op zo'n drukkend benauwde dag is er weinig thermiek. Daardoor blijven de beestjes laag bij de grond en krijgen wij er last van. Niet alleen onweersbeestjes trouwens, maar ook vliegende mieren en regendazen. Als je al die insecten in het zicht krijgt gaat het zeker onweren en regenen!
Amadea
12 jaar geleden
Onweersbeestjes kunnen heel slecht vliegen, al met een beetje wind moeten ze het al opgeven dus zie je ze ook niet.
Vlak voor een onweersbui, is het vaak bladstil, dus kunnen ze prima vliegen, zo komen ze aan de naam onweersbeestjes.
Maar als het in de zomer warm en windstil is, zie je ze ook, dus ook zonder onweer.
Het heeft er dus wel en niet mee te maken.