ik heb een rozenstruik met dood hout wat moet ik daar mee

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.6K

Antwoorden (4)

Dat kun je weg doen die gaat het niet meer doen (groene container)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het dode hout tot op het levende hout terug snoeien. Zo loopt ie wel weer uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen durven hun rozen niet voldoende te snoeien.
Ik ga uit dat het om een gewone struikroos gaat.
Deze snoei je in half maart, flink terug tot ongeveer 15 a 20 cm. hoog.
Oude slechtgroeiende takken, snoei je weg tot de grond, ook takken waar al veel keren aan geknipt is.
Juist door sterk terug te snoeien, krijg je een gezonde groei terug.
Al het nu dode hout kan je er af knippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In onze tuin snoeien we de dode takken weg rond maart, april en mei.
Meer weet ik niet, sorry.