Welke boom bloeit er nu, met zoetgeurende witte bloemetjes?

Ik liep er vanavond langs, en de geur viel me op. De blaadjes lijken op die van een beuk, en de bloemetjes zitten geloof ik in trosjes bij elkaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
7.1K

Het beste antwoord

De Lindebomen staan nu in bloei met witte bloemetjes. Het blad lijkt niet echt op een beuk, maar die trosjes kloppen wel. En ze ruiken echt zoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zeker met die foto erbij, klopt hoor. Bedankt, weer iets geleerd!
Kristal
12 jaar geleden
+1 Stippel,
ik heb me gisteren nog lopen vergapen en verruiken aan een giga lindeboom! Prachtig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10 punten voor stippel: de eerste en de beste.

Andere antwoorden (2)

Jasmijn misschien ruikt heerlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad heerlijk, maar dat is een struik, geen boom.
De liguster bloeit ook. (Maar daarvan lijken de blaadjes ook niet op die van een beuk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een struik, geen boom. En gek genoeg vind ik die bloemetjes helemaal niet lekker ruiken... :)