Hoe verwijder je mieren uit je tuin zonder gif te strooien waar mijn hond niet tegen kan?

Vorige zomer begon te mierenlast. We strooiden gif zodat we er geen last meer van zouden hebben. Maar in november hebben we een hond aangeschaft, die niet tegen dit gif kan. Hoe zorg ik dat ik toch die mieren uit mijn tuin verwijder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
7.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/oplossing-gigantische-mieren-plaag-tuin.78980

Antwoorden (9)

Dit gaat je niet lukken.
Die nesten zijn zo vreselijk groot dat ze makkelijk een hele wijk kunnen beslaan.
Als je ze even weg denkt te hebben laten ze vrolijk na een maand of 2 weer hunzelf zien.

Wat wel helpt om te voorkomen dat ze je keuken oid in lopen is de drempel in te sprayen mes friskies vlooien spray.
Klinkt gek maar weet uit ervaring dat ze zo een hele zomer je drempel niet meer over komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek de nesten en gooi hier kokend water in. Herhaal dit een paar keer en ze zijn weg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zout, kokend water, of kokend water met zout erin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hadden ook ieder jaar last van mieren.We kregen een tip van iemand die zei:plant enkele afrikaantjes! Mieren kunnen niet tegen de geur die de bloem verspreidt.En........geen mier meer te bekennen op het terras.
12 jaar geleden
De meest vriendelijke manier voor de mieren zelf is hun nest opscheppen met een spade en elders deponeren.
Heel milieuvriendelijk: vul bloempotten met tuinaarde en zet deze omgekeerd bovenop de nesten. Binnen de 14 dagen hebben de mieren hierin hun nest gemaakt en dus ook hun eitjes gelegd. Hier is het om te doen; neem de potten weg en kieper ze leeg in het kippenhok of verbrand de aarde.

Lees voor meer informatie deze site:

http://www.tuinadvies.nl/dieren_mieren.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meel kopen . Gewoon de goedkoopste van de goedkoopste. Dus dat zal waarschijnlijk het meel van de lidl wel zijn dan. En die strooi je uit bij de mieren hopen. En in de mierenhopen. Een mier denkt :Hee lekker meel! En hij gaat er van eten. Maar wat de mier niet weet is dat meel uitzet. Dus uiteindelijk zullen alle mieren die het meel gaan eten dood gaan. Meel zet meer uit dan een mieren lichaam aan kan.
Dit is trouwens niet schadelijk voor je hond, mocht hij met zijn tong het meel proberen weer uit de gaatjes en kiertjes te likken dan is er niks aan de hand. ( Hij zal hooguit blijven wachten tot er een broodboompje in je tuin groeit .Geintje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet wil dat ze in je huis komen, moet je gewoon een kale koperdraad op de grond spannen, geen mier die een koperdraad overgaat...het werkt fantastisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gebruik hier altijd waspoeder voor werkt uitstekend strooi het gewoon op de plaatsen waar de mieren zitten en je zult zien dat ze vertrekken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mieren haten gewone azijn en zullen dan gauw een andere plaats gaan zoeken.geen schadelijke stoffen dus .