Hoe kan het dat mijn citroenmelisse kaal en houtig wordt?

Hij staat nu een aantal maanden in de vensterbank in de halfschaduw. In het begin was het een grote groene bos, kan ik dat weer terugkrijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Citroenmelisse is een vaste plant, die erg vroeg in het voorjaar al uitloopt, het is een echte buitenplant, staat hij binnen, dan zal hij sneller willen bloeien dan buiten, de groei gaat er uit en de bruikbare blaadjes worden minder.
Gewoon nu alles afknippen, weldra zal hij weer uit gaan lopen en met wat mest en water kan het weer een frisse bos worden.
Je bedoelt toch geen citroengeranium, omdat hij binnen staat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kort knip je de melisse af?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!

Andere antwoorden (1)

Klopt het echt dat je citroenmelisse bedoelt en niet citroengeranium?
Citroenmelisse is een plant die graag wat vochtig staat en in de zon, maar in principe kan ze overal aarden.
Bij een citroengeranium verhouten de oudste stengeldelen gedurende de groeiperiode. Hij houdt van een lichte, zonnige plaats en een voedzame, goed doorlatende grond. Knip de toppen eruit en zet ze in een glaasje water. Die bewortelen snel en kunnen dan worden opgepot. Als je de oude plant maar laat doorgroeien blijft er namelijk op den duur niets meer van over.
Amadea