Hoe kan ik een ananas potten?

We hebbeen een ananas gekocht en heb gehoord na het eten we de kop kunnen potten.
maar moet hij eerst gedroogd of schoongemaakt worden?
wij zijn er leken in,dus graag simpele taal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

je kan idd een ananas zelf opkweken, en hij moet eerst gedroogd worden.
op onderstaande link wordt het duidelijk uitgelegd.
succes!
http://dier-en-natuur.infonu.nl/bloemen-en-planten/46848-zelf-ananas-kweken.html
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb er hier 2 staan. Heb ze nu 2 jaar. Ik at de rijpe ananassen en sneed het nog goed frisse loof af met een stuk ananas eraan. Hoeft niet zo groot te zijn hoor, gewoon een plak met wat vruchtvlees eraan laten. Die plakken zet je dan in een pot met grond en bedekt ze er ook mee. Ze ontwikkelen zelf wortels. In de winter weinig water geven, in de zomer matig. Succes ermee. Als het loof al aan het afsterven is lukt het niet.