Hoe bestijd ik onkruid

Weet jij het antwoord?

/2500

Ligt eraan waar en hoeveel. In de tuin gewoon het beste met een schoffel. Tussen steentjes of tegels kun je een onkruidborstel gebruiken.

Wieden of bestrijdingsmiddelen.

Azijn, als het tussen je tegels ligt en dan een paar uur later er tussen uit schoffelen of eruit trekken. Gewoon met een plantenspuit erop spuiten en je kan het er zó uithalen. Tussen je gewone planten zou ik dat niet doen, die gaan er anders ook "aan". En verder is het vooral schoffelen, schoffelen en schoffelen...

Tussen de tegels met schoonmaakazijn . En tussen de planten kun je er het beste op de knieen en dan eruit trekken en het liefst met wortel en al . Het is wel veel werk maar naar verloop van tijd zul je merken dat het de beste oplossing is . Met schoffelen blijven nog vaak de wortels zitten en groeien dan weer aan .

Kwekers doen altijd de volgende methode om het helemaal weg te krijgen: - Wieden, grote "zaaiend" onkruid weghalen. - Het kleine grut wegschoffelen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Schoffel) - Optioneel: daarna nog bestrijding met middel tegen onkruid, bekend bij particulieren is Round Up. Pas wel op: dit mag je niet op andere planten spuiten. "Normale" planten gaan er namelijk ook van dood.

Het helpt enorm als je er de lol van inzit om het te verwijderen, dan voelt dat niet zo als veel werk (en dan dus schoffelen of, mijn voorkeur, uitgraven/uittrekken). Verder en dat is nog niet genoemd volgens mij. Een dicht begroeide tuin helpt ook erg goed tegen onkruid. Als je zo keurig 3-5 struikjes van alles met 30 cm ruimte ertussen hebt, komt in de kale aarde van alles op. Staan er veel bodembedekkers krijgt het onkruid ook minder kans.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100