Kan je tuinkabouters gebruiken als mollenverjager?

Ik hoorde van mijn zwager dat mollen afgeschrikt worden door ze op zijn kop in de grond te duwen. klopt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (5)

Dat kan inderdaad wel.

Niet omdat die mollen de kaboutermuts eng vinden, maar omdat die dingen vaak hol zijn en het geluid van de wind langs de holle onderkant doordringt tot in het gangenstelsel van de mollen.

Overigens is een goedkopere oplossing om lege flessen (*niet* gebroken!) zo in te graven dat de wind in de flessenhalzen 'zingt'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad. Hier op de volkstuin doen ze dat ook met plastic flesjes waar de bodem is uitgesneden en die dan in de aarde steken met aan de bovenkant de dop er af. Doordat de dop er af is krijg je het geluid van de wind. Doordat de bodem er af is gesneden regenen ze niet vol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als het dagen niet waait?
Zou blazen dan ook helpen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vast wel! Als je verschillende maten flessen gebruikt, of in iedere fles een grotere of kleinere hoeveelheid water doet, kun je er een heel flessenfluitconcert van maken. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is een panfluit niet eenvoudiger?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gniffel Moolkeesje!
amigo
12 jaar geleden
wat een geweldig antwoord, ik dacht al dat dit het grootste broodje aap van de avond was. + voor je toelichting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Moolkeesje: de mollenvanger van Hamelen? Maar zo lok je ze toch juist naar je toe?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doe je dan ook met die flessen toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, die flessen zijn zo vals dat ze fluks verhuizen.
Absoluut.
Daarom zie je ook zo vaak tuinkabouters met de puntmutsjes in de aarde staan...

Maar even serieus: Je zwager heeft een goed gevoel voor humor!

Denk logisch na, en je zult snel snappen dat het een mol worst zal wezen of er een puntmuts in de grond zit!
Hij graaft er domweg omheen, als hij het al opmerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Proest..... enneh: "zo blind als een mol" is ècht waar....;-)
Nog beter gaat drie kabouters naast elkaar ingraven, baardjes in de grond natuurlijk en dan het grote kabouterlied zingen, die mol hoort het lied en gaat kijken, schrikt zich een aap van die drie mannekes die ondergronds aan het kijken zijn en zonder de rest van de tuin te 'mollen' vlucht hij naar de buren.
Ook mogelijk is, dat het een grap is van kabouter zwager
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...wat op zich een wonder is Ed: een mol die zich een aap schrikt hahahahaha.
Maar complimenten: zeer wetenschappelijk benaderd ;-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij klimt ook na afloop een boom in.
Om de kabouters te tellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een blinde molaap, die 3 kabouters in een boom gaat tellen..... ooooookee Ed..... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grote Grijns +
Bluepepper: je kunt ze ook gewoon rechtop zetten hoor.... dat is afschrikwekkend voor iedereen....
Maareh: wist jij, dat mollen blind zijn???

Toegevoegd na 53 minuten:
Antwoord: nee dus!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan inderdaad; tuinkabouters kunnen vreselijk uit hun bek stinken!