Wat kan ik doen met in de steek gelaten spechtenjong? Zie uitleg,

Na enkele dagen zijn al 2 jongen uitgevlogen uit hun nest, nu zit er nog 1 spechtenjong in. maar door dringende werkzaamheden in onze tuin komen de ouders niet meer bij het jong in de buurt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, normaal zaten ze altijd in de buurt en hoorde je ze communiceren maar dit ook niet meer, het jong krijst al lang omdat hij honger heeft en is nog te zwak om uit het nest te komen, is er iets wat ik kan doen? Desnoods een papje geven ofzo? Weet iemand iets wat ik kan doen? Of heeft iemand een tip, recept of ervaring? Aub, schrijf dit dan, bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (5)

Vogelbescherming bellen:

Contactgegevens

Vogelbescherming
Boulevard 12
3707 BM Zeist
Postbus 925
3700 AX Zeist

Telefoon
030-693 77 99 (kantoor)
030-693 77 00 (service)
030-691 88 44 (fax)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat het verstandig is om zelf aan de slag te gaan.

Bel de vogelopvang of dierenambulance. Zij kunnen het beestje meenemen en verder verzorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dierenambulance bellen, of het diertje zelf langs een vogelhospitaal brengen. Daar hebben ze er veel verstand van en kunnen ze het vogeltje laten aansterken

respect voor je redactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geef het jong kattenvoer uit blik.
als je z'n snavel aantikt, zal hij als het goed is sperren, en kan je het er zo instoppen.
is hij te verzwakt om te sperren, dan handmatig het snaveltje openen.
voorzichtig, de snavel is bij jonge vogels nog niet goed uitgehard.
nadat je het jong hebt gevoerd, het naar een vogelopvang brengen.

Toegevoegd na 4 minuten:
ps geweekte kattenbrokjes zijn ook goed.
Rieneke1
12 jaar geleden
Drie jaar geleden heb ik het zelfde meegemaakt met groene spechten.
De jongen waren er uit op een na en die maar schreeuwen en krijsen!!!
Ik maakte me grote zorgen om de achterblijver, de moeder met de jongen bleven nog wel in de buurt, maar waren zeker wel 100 m. weg.
De hele dag het geschreeuw gehoord van het jong.
Moeder niet meer te zien.
Hem er uit halen en los te laten zonder de moeder is geen optie.
De dag er na, toch uitgevlogen en met moeder mee.
Dus maar even niets doen, wie weet.