Waarom ontkiemen de zaadjes in het kweekbakje niet ? Ik gebruik kweekaarde en turfbakjes en een doorzichtige deksel.

De 2 bakjes staan buiten op het zuiden maar uit de zon. Staan 's nachts ook buiten maar niet op de grond. (op een stoel). De aarde is goed vochtig gemaakt, de aarde was bij aanval niet koud. De zaden zijn er ongeveer een week geleden in gedaan. Er staan druppels op de deksel van de bakken.
de zaden:
-peterselie
-paprika
-lavas of maggikruid
-knoflookbieslook
Wat doe ik fout? Of ben ik te ongeduldig?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

je bent ongeduldig lol... maakt de aarde maar eens niet te vochtig, door dat je druppels ziet onder t glas betekend dat t nat genoeg is, daardoor word t warm onder t glas en gaat t kiemen..als je ziet je druppels er niet meer zijn ...even openen en met spray even nat sprayen.. en als de zon er is, in de zon zetten.. verder doe je t goed

Voor deze plantjes geldt een kiemtijd van zo'n 1 tot 2 weken, paprika soms langer. Herkenbaar wel hoor, ongeduld met zaadjes :) Ik spiek ook elke dag 2 keer Rustig afwachten!

Bonnen zetten achter een raam waar de zon op schijnt. Hebben licht en warmte nodig voor dnelle ontkiemen.

Af en toe in de zon zetten is niet zo gek. Licht, warmte en vocht zijn voorwaarden om te groeien. In het slechtste geval zijn je zaadjes niet kiemkrachtig. Dan heb je pech.

Peterselie heeft 1 maand nodig om te kiemen! Paprika heeft warmte nodig, dus moet je die binnen zaaien. Lavas is een vorstkiemer, alle buitenplanten die in de herfst zaad vormen, moeten de kou van de winter meegemaakt hebben om in het voorjaar te kunnen kiemen. Dus al zaaien in de herfst. Soms gaat dit niet op! ( uitzonderingen) Knoflook bieslook, zou na een dag of tien op kunnen komen. Het is erg verstandig eerst op het zaadpakje te lezen hoe het beste te zaaienen vooral wanneer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100