Parasolvoet klemt niet genoeg om de aluminium parasol-paal vast te houden

Oplossingen graag welkom, nieuwe voet kopen liever niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
14.4K

Antwoorden (6)

Wij steken er vaak een paar platte tentharingen tussen. Kan natuurlijk ook met een paar platte stukjes hout, boomtakjes enz. Een stukje lap eromheen gedraaid kan ook. Of verdik de paal met breed hansaplast of Ducktape (op rol).
Ivana
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
O.k. waarom die min? Het zijn gewoon een aantal bruikbare oplossingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Vanavond is het 'minmonster' weer actief.
Plus van mij ter compensatie.
Ivana
12 jaar geleden
Mijn plus had jij al te pakken. Schuursponsjes zijn ook prima natuurlijk, maar die heb ik op de camping niet in duplo bij me, tentharingen wel. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij ook een + met de aanvulling dat je ook halve wasknijpers kan gebruiken als je geen latjes of tentharingen hebt
Ivana
12 jaar geleden
@hjmch De echte kampeerders weten overal raad op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ivana: zo is het ;-)
Ik heb aan beide zijden van de paal, tussen paal en huls van de voet, een schuursponsje gepropt.
Even zovel naar beneden duwen (met een vork of stokje bv) dat je het schuursponsje niet meer ziet.
Hij staat nu keurig recht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfde probleem hier, ik sla er altijd een stukje PVC pijp tussen. Buigt eerder dan dat het breekt dus dat gaat prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wind er altijd voldoende tape omheen om het te laten klemmen en passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou met een hamer enkele tikken onder op de parasolvoet geven, zodat de voet een klein beetje ovaal wordt. Als je hem dan weer op zijn plaats zet en de parasol-paal er in schuift, zal hij zeker vast zitten. Wel eerst rustig aan uitproberen hoever je kunt gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gat in de voet en en paal boren, en daar een borgpen doorsteken, dit houd alles perfect op zijn plaats.