Wat is knoflookgras en kun je in je tuin kweken in Nederland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Het beste antwoord

Op onderstaande link vind je deze info.

Zaaitijd: 15 april–15 juni
Kiemduur: 14–21 dagen/2–3 weken
Te oogsten na: 15-20 weken
Oogsten: steeds en beetje
Boeiperiode: juli–oktober

Hoe en wat?
Zaaidiepte: 0,5 cm
Aantal zaden: 3 in 4 groepjes
Aantal plantjes: 4

Platgestreken blad
Het blad van de Chinese bieslook lijkt op platgestreken bieslook. Net als de gewone bieslook is deze soort winterhard en komt de plant na de winter weer terug. Zodra de gewone bieslook gaat bloeien, worden de blaadjes dor. Daar heeft de Chinese soort geen last van, die ziet er de hele zomer en herfst mooi uit. De bloemsteel is grappig, niet rond maar driekantig. En boven aan die steel staat een pruikje van witte stervormige bloemetjes.

Zaaien
Chinese bieslook zaai je in 4 groepjes van 3 zaden. In zandgrond groeit de bieslook een stuk langzamer dan in meer kleihoudende grond. Worden de vier planten te groot voor één vak, zet dan één plant in het midden. De andere planten zet je in een pot en geef je cadeau aan iemand die van lekkere dingen houdt.

Verzorgen
Chinese bieslook is een gemakkelijke plant en heeft weinig aandacht nodig. Je hoeft zelfs de bloemen niet te knippen.

Oogsten
Als de plant zo’n 12 tot 15 centimeter hoog is, kun je met een schaar de blaadjes eraf knippen. De bloemetjes zijn ook eetbaar en zijn leuk om een salade mee te versieren.
Chinese bieslook smaakt een beetje naar gewone bieslook en een beetje naar knoflook. Daarom wordt deze soort ook wel ‘knoflookbieslook’ genoemd. Maar als je het eet, ruik je gelukkig niet naar knoflook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

knoflookgras is eigenlijk een soort bieslook maar dan met knoflooksmaak. en kun je gewoon in de tuin zetten.