Wat is dit voor boom?

Ik kwam dit fotootje tegen in een hongaarse krant, welke vertelde dat de man op de foto deze plant/boom bij verrassing in zijn voortuin had.
Nu weet ik van het bestaan van de Paulownia tomentosa, maar de literatuur vertelt dat de bladeren ca. 35 cm zijn, terwijl deze (jonge) boom/struik al bladeren heeft van 70 cm!
Is er dus nog een andere soort dan genoemd met grotere bladeren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (2)

Ik vind m hierop lijken, en de oplossing staat onderaan: http://madeleine.datastress.com/log/index.php?p=466

"100% weet ik zeker dat het een één jarige uitloop is van de Paulownia boom. ook wel prinsese boom genoemd. het is een boom waar de jonge scheuten in een jaar 6 meter hoog kunnen worden. Ja ook hier in nederland! "... van meneer Wim.

Toegevoegd na 1 minuut:
* Ook wilde kamerlinde wordt gesuggereerd, en ik denk dat een groot verschil in bladformaat best mogelijk is! zeker met veel mest water en zon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn eerste reactie was ook Paulownia, maar ik vind de bladeren wel heel erg groot.
Het zou kunnen dat het om een andere varrieteit gaat, of zelfs om een ander soort.
Een heel enkele keer laat de natuur ons wel eens verrassen door een afwijkende bladvorm te laten zien, die later weer weg gaat.
Als een plant in een optimale omstandigheid is,het weer, de grond, de standplaats, dan zie je wel eens zeer grote afwijkingen.
Maar ik weet het nog steeds niet zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als zelfs eddijst het niet meer zeker weet... :-)