Momenteel vele pollen op de auto's e.d., maar waarom komen er niet zoveel bomen bij?

Tot eigenlijk helemaal NIET.

http://www.nieuws.nl/639484

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Pollen van bomen is als een soort sperma en van sperma alleen krijg je geen kindjes ( bomen)
Dus moet eerst het vrouwelijk gedeelte van de bloemen worden bevrucht, pas dan kan er mogelijk zaad ontstaan en dat kan dan mogelijk voor jonge boompjes zorgen.

Toegevoegd na 6 uur:
Even een toevoeging, in tegenstelling wat jij denkt, komen er ongelooflijk veel kleine boompjes op, zelfs tussen tegels, in oude muren en zelfs dakgoten.
Indien er een stuk grond braak blijft liggen, is alles binnen 10 jaar bos!
In ons Rana natuurpark zijn spontaan 26 soorten bomen opgekomen, dus uit zaadjes.
Inmiddels zijn er honderden weggezaagd, anders had ik geen enkele zon meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat raken we met z'n allen toch ver van de natuur weg.....(zuchtje) ;-)))
Plusje, Eddijst
Cryofiel
13 jaar geleden
Hier sluit ik me helemaal bij aan. (Ik had ook de vergelijking met sperma willen maken.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben allang blij dat niet al die iepenzaadjes die hier nu rondwaren tot iepen uitgroeien, en al die populieren'sneeuw' en al die wilgenpluisjes en alle essenpluimen...
In de tuin ben ik vooral de veldesdoorn aan het uitroeien, Spaanse aak, niet tegenop te wieden/trekken/zagen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou wat wezen als ze allemaal op zouden komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met afstand het beste antwoord:-)
(Van alle andere antwoorden)