Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Eind november heb ik 3 bolacacia's met blote wortel geplant. Nu, eind april is er nog geen teken van leven. Zijn mijn bomen dood?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit is een volkomen normaal verschijnsel.
Acacia's zijn een van de laatste bomen die uitlopen. er zit nu nog geen enkel blad aan!
Dus is er nog volop hoop dat ze uitlopen.
Heb je ze wel al teruggesnoeid?
Alle takken moeten er af hoor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik ze bij de boomkwekerij heb meegenomen hebben zij ze daar nog gesnoeid om ze makkelijker te kunnen transporteren. De takken zijn ongeveer een 20 cm lang.
Als ik wat van de schors af krab, is het bij 1 van de 3 bomen groen eronder, maar de andere 2 zijn eerder bruin voor zover ik kan zien :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar even afwachten dus, Acacia's en goudenregen lopen soms pas uit na de langste dag!!!
Ik heb er 1 in de tuin staan, die is in het vroege voorjaar helemal teruggesnoeid. Sinds 1 week komen er nu hele kleine blaadjes uit de bol.
Hij staat heel beschut. In andere tuinen heb ik nog hele "blote" bollen gezien.
Heb nog even geduld. Het kan zijn, dat je binnenkort hele kleine scheutjes gaat zien!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop het, ik denk dat mijn buren allemaal denken dat ik gek aan het worden ben, iedere dag zien ze me op een ladder elk takje van de boom bestuderen :-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha, zie het helemaal voor me.
Je kunt niet mis kijken als het eruit spriet hoor. Zooooo schattig vind ik het, ieder jaar weer een feestje!
Ik duim voor je!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding