Wat is dit voor boom? En hoe krijg het beste wortels aan deze tak?

Ik heb een tak afgebroken van een hele mooie boom. Nu hoop ik er wortels aan te kweken zodat ik 'm kan planten. Een paar vragen:
Hoe heet deze boom?
Hoe krijg ik het beste wortels aan de tak?
Moet de bloesem eraf voor betere wortels?
Hoelang moet de tak in het water voordat ik 'm kan planten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.8K

Antwoorden (3)

Plant is niet herkend.
Zet hem op een lichte plek, niet in de zon met weinig blad en geen bloemen in het water.
Als er voldoende wortels aanzitten kun je hem planten.
De kans dat het lukt lijkt me klein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tak op de foto is van de Judasboom ( Cercis) deze soort laat zch niet stekken, dus helaas.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wil nog wel even zeggen dat dit een zeer mooie boom is, met geweldige mooie lila paarse bloemen en veel te weinig bekend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij is het geen boom maar een soort klimplant je kunt hem als het goed is wel afleggen om er een stek van te krijgen.. dat wil zeggen een aftwijging die nog niet helemaal houterig is ergens waar je de wortel ongeveer wilt hebben in een stukje in de grond stoppen dat gaat dan wortelen en de helft die je wilt hebben met dat stukje kun je dan als het goed is over enige tijd losmaken van de eigenlijke plant..
in de winter is deze plant bladloos en de rest van het jaar groeit hij snel en heeft lange tijd mooie bloemen.. je kunt hem vrij laten klimmen maar ook vlechten om een boog of zo en dan lekker bijsnoeien zoals je zelf mooi vind.