Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je tuinafval in je tuin verbranden als je buitenaf woont??

Ik heb een grote tuin waar veel snoeihout en gras vanaf komt.Deze past
niet allemaal in mijn groenbak vandaar mijn vraag......

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
9.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Zo ver ik weet is het verbranden niet meer toegestaan. Wel kun je het in volgens mij alle gemeentes wegbrengen naar de gemeentelijke stort. Daar wordt het gescheiden ingezameld. Meestal is dit gratis als je woonachtig bent in die gemeente.

In een grote tuin kun je ook een aparte compostheuvel maken.

Oja, het is bijna Pasen en paasvuren zijn wel toegestaan ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vuurtje in de tuin mag alleen in buitenkachels, barbecues, vuurkorven, vuur of gelpotten en tuinfakkels.
Er mag alleen materiaal worden verbrand dat daarvoor is bestemd. Het stoken van snoeihout of afval in de tuin is verboden.

bij de bron heb je meer info :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt beter even wachten met het tuinafval te verbranden tot er een regenbui erover is gegaan .
Waar het zeker nu niet mag dat is in: groningen . drenthe overijssel . gelderland . brabant .en limburg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In veel gemeenten mag het in een bepaalde tijd van het jaar. Het mag alleen als je een ontheffing hebt aangevraagd en dan bepaalt de gemeente wanneer het mag.
Dus informeer bij de gemeente of het bij jullie ook zo gaat al zal het met deze droogte misschien moeilijk zijn.
Vorig jaar mochten mijn buren het verbranden in april.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een allesbrander mag je altijd snoeihout en ander hout verbranden mits het niet chemisch verontreinigd is met verf en andere soorten conserveringsstoffen. Als je een open vuur wilt aanleggen moet je bij de gemeente altijd een stookvergunning aanvragen. Hier geldt ook weer dat behandeld hout niet mag worden verbrand maar moet worden afgevoerd naar de milieustraat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding