jonge duiven en kraaien?

Je ziet in deze tijd,allerlei soorten jonge vogels,maar ik heb nog nooit een jonge duif of kraai gezien,terwijl ik toch echt heel landelijk woon (foto is bij mij op oprit gemaakt),heeft iemand hier een verklaring voor ?
Houden ze zich meer op in bos ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Duiven en kraaien zijn inderdaad bosvogels, waar ze hoog in de bomen hun nesten maken, de jongen blijven in het nest totdat ze gaan vliegen.
Uitgevlogen jongen zijn zo groot als een volwassenen en zullen voorlopig boven in de bomen blijven, dat in tegenstelling van b.v. een jonge merel, die je veel op de grond zal aantreffen.
Zo lijkt het dat er geen jongen te zien zijn van deze vogels, maar ook de aantallen zijn aanzienlijk minder dan die van b.v. merels, mezen en mussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duiven 'nestelen' (je kan het eigenlijk niet met goed fatsoen een nest noemen) eigenlijk overal... En weg krijgen valt ook vies tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat hier over duiven op het platte land, dus tortels en houtduiven, maar ook die hebben een nestje van 10 x niks, hooguit wat takjes.
Wilde stadsduiven maken het nog veel gekker.

Andere antwoorden (3)

Nog geen foto te zien.
Kraaien en duiven zitten graag in hoge bomen, zelf woon ik landelijk en aan de rand van een bos, daar zitten volgende maand weer heel veel nesten. Ook is bekend van kraaien en kauwtjes dat ze in groepen nestelen dus veel hoge bomen bij elkaar is echt hun voorkeur.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ja de foto gezien, nu een foto van waar ik woon.

Toegevoegd na 20 minuten:
Dit is de voorkant aan de achterkant nog meer bos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik ben een bofkont, midden in de natuur wonen is leuk net als veel tuin hebben. Enige nadeel, hard werken om de boel bij te houden,ha,ha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan en mijn avatar de kikker zit in mijn kikkerpoel ;)"
Meestal plaats ik als avatar een foto van mijn tuin, er lopen ook eekhoorns, die zal ik nu voor je als avatar erop zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat leuk die pimpelmees, onze buren hebben dat met een merel, die tikt aan het raam elke morgen en krijgt een stukje peer.
Kraaien en duiven zijn z.g. 'nestblijvers'. Zij vertonen zich pas als ze al behoorlijk volgroeid zijn....

Nestvlieders daarintegen worden zo snel mogelijk het nest uitgebonjourd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jonge duiven zitten niet alleen in de bossen ;-)
Op het winkelcentrum hier stikt het ervan,tot veel ergernis van de winkeliers...