Wat is de snelste manier om een groene muur te krijgen?

In mijn achtertuin staat een hele lelijke schutting. Aangezien ik hier maar voor 1 jaar blijf, wil ik niet te veel uitgeven, maar ik wil ook niet de hele zomer tegen die schutting aankijken. Ik heb 1 klimplant gekocht, waarin er 4 inzitten. Hoe kan ik dit zo snel mogelijk vermeerderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.8K
Kimath
13 jaar geleden
snelste manier voor groene muur = pot verf ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha! Kimath! plus!+

Het beste antwoord

welk materiaal is de schutting? als het van hout is kan je bij de action eens kijken of ze voordelige beits hebben.

als de schutting wat houvast biedt voor planten kan je er siererwten tegenaan zetten (op kleur, op tinten of gemengd te verkrijgen) anders een goedkoop netje spannen (ook bij de action) zodat klimmers houvast hebben, maar het nadeel is dat dieren hier ook vast ik kunnen komen te zitten dus hou dit in de gaten.

is ie van steen kan je er yoghurt op smeren (wat zegt ze? ja yoghurt!) zodat het voor algen een stuk aantrekkerlijker word om hierop te groeien.

bruidssluier groeit ook als een gek (velen kunnen er niet tegenop snoeien) dus dit misschien ook nog een optie.

sommigen klimplanten kan je vermeerderen door scheuren, anderen door te stekken of de takken af te leggen. je zou wat meer info over het soort kunnen opzoeken.

wat je ook kan doen is klimop stekken. overal waar je klimop ziet (niet in de tuinen van anderen natuurlijk) een paar takjes eraf halen en in het water zetten. ze wortelen vanzelf en kunnen de grond in. of het binnen een jaar de schutting groen maakt weet ik niet, maar je verliest geen vermogen als je poging niet slaagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Met klimop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verven....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de LOL +je
Hob. Dat groeit super snel. Sterker nog, je kunt het zien groeien. Het is een groene klimplant die kleine belletjes geeft waar je later bier van kunt maken (of niet natuurlijk). Is ook nog eens erg goedkoop. Groeit veel sneller dan alle andere klimplanten.

Toegevoegd na 27 seconden:
Hop, Humulus lupulus domme fout :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast inderdaad verven kan je misschien wat coniferen of ander planten ervoor zetten. Die planten kan je weer meenemen naar je volgende adres. Nog gemakkelijker is het als ze in potten staan. Wachten tot je klimop zover is met 4 stengels gaat zeker een paar jaar duren. Helemaal gratis gebeurd er dus niks tenzij je bij kennissen of op marktplaats iemand vindt die juist zijn planten gratis af te halen kwijt wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoge drukspuit erop en dan is het zo weg, wij doen het elke jaar en de groene aanslag is dan weg.

Met een klimopplant moet je mee oppassen vooral tegen een muur aan dir kan schade aan de muur geven en dan ben je verder van huis.En klimop kan je moeilijk verwiijderen van de muur.Mijn advies hooge drukspuit en azijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
passiebloem kan 6 meter hoge ranken maken per zomer, maar je moet hem wel leiden, dmv tonkinstokken of zo.

de klimplant die je hebt gekocht, daar kan niemand een zinnig woord over zeggen, omdat je de naam niet noemt.
Rieneke1
13 jaar geleden
Bamboe ervoor planten, dat groeit supersnel, tegen het einde van de zomer steekt het boven je schutting uit. Ook vermeerdert het zich razendsnel: iedereen die bamboe heeft wil jou best wel flink wat geven voor je schutting ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verven in een mooie groene kleur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een wilde wingerd planten.

Dit is een zeer sterke klimplant uitermate geschikt om grote oppervlakten mee te begroeien. Hij werkt zich razendsnel omhoog.

Ze zijn zeer geliefd omwille van hun prachtige rode herfstkleur.

Ze houden van voldoende ruimte en groeien in elke grondsoort.

Je vraag over het vermeerderen van 1 klimplant begrijp ik niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij wil een wondertje in dat ene jaar, en dat met een klimplant en zelfs die wil je nog gaan stekken, maar dat schiet toch niet op zo, je hebt maar een seisoen en die is al begonnen!
En het mag niet veel kosten, nou dat wordt erg moeilijk.
de meeste klimplanten vallen dan al af, want slechts een zomer om te groeien is te kort.
Een passiebloem is nog de snelste groeier, zet hem wel in goede grond en verders eenjarige klimplanten zoals de sier-erwt en de klimmende Oostindische kers, maar er zijn nog meer eenjarige klimplanten.
Heel leuk zijn klimmende pronkbonen, worden twee meter hoog met prachtige rode bloemen en daarna een vracht aan heerlijke grote bonen!!
Wel zaaien in goede grond en wat bijmesten.