Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad als je je coniferenhaag eind oktober nog snoeit?

Ik weet dat het beste moment om een coniferenhaag te snoeien in augustus is, maar toen ben ik er niet aan toe te komen. Pas eind oktober krijg ik het wat rustiger. Kan ik dan die haag nog snoeien zonder problemen te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
9.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Coniferen zijn nog prima te snoeien tot eind oktober.
Alleen wanneer er flink gesnoeid moet worden is het beter om te wachten tot maart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het waarschijnlijk over een leylandii haag, dat is een uitzonderelijk sterk soort, dus zal er niet zo veel gebeuren, toch zou ik maar wachten tot het vroege voorjaar, want stel er is een vroege vorst met veel koude noordoosten wind, dan kan je zeker schade oplopen aan deze haag, vorstschade aan de leylandii herstelt trouwens vrijwel altijd, dat in tegenstelling tot de meeste andere soorten coniferen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In juli t/m september mogen de coniferen worden gesnoeid. Eind Oktober lijkt me wat laat om te snoeien.
Je kan problemen krijgen bij het invallen van de vorst,en dat zal niet de bedoeling zijn. Wacht liever tot het voorjaar
dan ben je verzekerd dat je geen schade aan je haag krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding