Je gaat merken dat de Kalanchoë veel geeft en weinig vraagt. Hij is sterk en makkelijk en toont zich heel tevreden als je hem als volgt verzorgt:

Water: in de zomer wekelijks een scheutje, in de winter elke veertien dagen een scheutje;
Plantenvoeding: elke 2 à 3 weken een scheutje bij het gietwater doen;
Temperatuur: kamertemperatuur is ideaal, maar de Kalanchoë doet het ook uitstekend tussen 12° C en 25°C;
Uitgebloeide bloemetjes: voor een goede doorbloei niet verwijderen, zo voorkom je beschadiging van de bloemknoppen;
Plaatsing: bij voorkeur op een lichte plaats. De Kalanchoë kan ook goed tegen felle zon;
Consumptie: de Kalanchoë is een sierplant en niet geschikt voor consumptie.
Vorst: zodra de nachtvorst voorbij is kan de Kalanchoë naar buiten op het terras, het balkon, in de tuin en op de patio.